fredag 10 augusti 2007

The summer of måsten

Den här sommaren har inte varit vad en sommar ska vara. Jobb, plugg, flytt och andra måsten.
En veckas semester, resten jobb. Ett jobb som jag inte ens gillar. Mellan jobbpassen var det planerat plugg. Så blev det inte utan det blir givetvis råplugg i panik på slutet.
Anledningen till att jag inte hunnit plugga mellan passen är att man måste göra en hel del annat. Träffa familj, vara med på allt som involverar min eller hans familj, packa då lagenheten ska vara utrymd den första augusti. Klippa gräs, måla fönster...ja allt.

Jag är faktiskt glad över att det inte varit fint väder, för jag skulle haft ångest över att inte kunna njuta av det.
En ny kärlek var det också. Glenn heter han. Nej, det är klart att det är samma, men han har flyttat till Göteborg. En ny stad som ska läras känna i höst! spänande! Men jobbigt att pendla mellan alla städer, vi får se hur det går.
jag har inte hunnit träffa några vänner, fast jag varit hemma i två månader. Det är helt galet. Efter Nästa fredag har jag faktiskt LEDIG i hela fem dagar innan det är upprop i LInköping igen. Då ska jag göra allt jag inte hunnit än. Det bara måste jag.

Inga kommentarer: