fredag 31 augusti 2007

C-uppsats

Skolan har börjat igen, böcker dräller i den redan överfulla lägenheten, tankarna knakar och jag måste komma på ett uppsatsämne. Nu.
Skolan har varit igång en vecka, nästan hela den veckan har jag varit i Göteborg. Så går det tydligen när man bara har två timmar schemalagt varje vecka.
Flytten från Växjö orsakade kaos i lägenheten i Linköping. Man får plats med fler saker i en tvåa än i en etta. Idag hade jag tänkt ta tag i det, men det går långsamt. Har i alla fall pallarat mig ner till tvättstugan så det går lite framåt. Eller neråt. Eller runt, runt, går det nog i tvättmaskinen.
C-uppsatsen är det viktigaste i livet tydligen. Jag var ganska lugn innan uppropet. Men tydligen är det livsviktigt att göra en bra uppstas för det är den man söker arbeten och forskningsplats på sedan. Och man får välja helt fritt! Som om det skulle vara possitivt. En liten avgränsning hade inte gjort något. Hjälp mig. Vad ska jag skriva om. Som ska vara grunden till hela mitt liv?
Jag är rädd för att jag förlorar på att skriva om arkitetkur igen, även om det är det jag är mest intresserad av. Det känns som det är större möjlighet att få arbeten inom bildkonst, och vad har jag då för nytta av uppsatser inom arkitektur?
Inredning skulle inte sitta helt fel heller, men där kan jag inte komma på något vettigt ämne. hjälp.

4 kommentarer:

A pint of lager sa...

Följ hjärtat. Gör det du brinner för. Tänk inte på vad det är lättast att få jobb inom senare- tänk på hur du lättast kan få jobb inom det du verkligen vill jobba med! Så tycker jag i alla fall...:)

Lina sa...

well, det låter ganska vettigt.

Tigerflickan sa...

Jösses, C-uppsats... Jag är inte avundsjuk! Men lycka till iaf! =)

Tigerflickan sa...

Jösses, C-uppsats... Jag är inte avundsjuk alls! Men lycka till! =)