söndag 5 augusti 2007

Framtidens förhandlare

En trevig ung man på ca: 6 år kom fram till mig när jag jobbade (i kassan på lågprisbutik som börjar på W, om någon inte vet)
killen håller upp en femma och frågar om han kan få en guldpeng för den.
-nej, du behöver två för att få en guldpeng. Svarar jag.
-jaha, vad kan jag få för den här då?
-Du kan få fem enkronor.
-Då tar jag det.
Vi växlar pengarna och han går iväg, sedan kommer han tillbaka efter en stund och håller upp två enkronor.
-Kan jag få en guldpeng för de här?
-Nej, det måste vara två femmor för att du ska få en guldpeng. (Svarar jag, högst medveten om att jag tidigare sagt att han skulle få en guldpeng om han hade två...)
-vänta, ska se om jag har någon femma.(tittar i handen) inte femma, inte femma, inte femma, inte femma, inte femma. Nehe, då går jag till citygross och köper leksak istället. (och helt utan förvarning drar han till med värsta konkurrenten ;) )
Riktigt lysande kille det där!

2 kommentarer:

Tigerflickan sa...

Hahaha! Vilken underbar liten pojk!

Anonym sa...

Eh, jaha? Du tyckte att den skulle passa på tjuvlyssnat? Förvisso så är det ingen humorsida.. En stjärna eller ens det skulle den få av mig.