söndag 5 augusti 2007

Gessle på Evedal


Igår kväll spelade Gessle på Evedal. Jag var där med vänner och spanade in läget.

Till att börja med var det ett bra urval av låtar. Från nya skiva, och från mazarin och ett par gyllene tider-klassiker - de var givetvis bäst. Det var fint ihopmixat och bra variation på gung-musik och hopp-musik. Inte förrän han spelade sommartider insåg jag att jag inte hade hunnit sakna den än. Det borde vara ett bra betyg.

Tyvärr var Helena Josefsson inte lika bra. Jag fick fel intryck av henne från början. Konstig röst och barnslig utstrålning. Man kan inte ha en 20-åring (eller lite äldre) tillsammans med en gammal gubbe, de skär sig i stil på scenen. Visserligen passade rösterna ihop när de sjöng tillsammans, men hon sjöng för mycket själv. Jag betalde inte 400 för att höra henne. Tyvärr. Däremot är det nog guld värt för henne att vara uppskattad av en sådan gigant som Gessle.

Inga kommentarer: