tisdag 23 oktober 2007

Uppsala

I helgen ska min underbara pojkvän få besök av sina systrar. Då vill jag inte vara där och störa syskonskaran, fast jag saknar mina svägerskor.
Jag blir lite avundsjuk på allt kul de ska hitta på...MEN. Jag ska minsann ha ännu roligare. Jag ska nämligen hälsa på min kompis i Uppsala. Jag har aldirg varit där, och vi ses väldigt sällan, så det ska bli jätteroligt! Shopping, fika (har jag hört rykten om), vin (kanske?), tjatter, och domkyrkan. Jag lovar att jag inte ska tjata om hur fantastiska gamla städer är innan jag har varit där, men med erfarenhet från Växjö och Linköping och dess domkyrkor, har jag stora förväntningar på sveriges största. Om växjö domkyrka har jag redan skrivit ett långt inlägg och Linköpings är ännu mer överväldigande. Förväntar jag mig för mycket av uppsala?

Inga kommentarer: