måndag 15 oktober 2007

Mål och begränsningar

Jag mår så mycket bättre när jag gör saker, är i skolan, läser (någorlunda) duktigt, tränar eller äter ordentligt och nyttigt. Ändå är det så svårt att göra dessa saker.
Allra bäst mår jag såklart när jag gör alla sakerna samma dag. Det är dessutom lättare att ta mig ut på joggingtur när jag har varit i skolan, då finns det en viss rytm i dagen. Idag var en sådan dag. (ska bara läsa lite till)
Dock är inte alla dagar så här, snarare är väldigt få dagar det. För de dagarna när det är svårt att ta sig ut läser man ett och annat tips här och där. Det ena är att sätta upp mål. Mitt första mål är 5 km på 30 min. Mitt andra mål är att klara viktorialoppet nästa sommar. (Med det inte säkert (eller ens troligt) att jag kommer anmäla mig, men distansen och tidpunkten är målet, inte loppet)
Det andra tipset är att berätta om sina mål för bekanta, så man inte kan slippa undan. Fixat!

Inga kommentarer: