söndag 17 februari 2008

Rosa kyrka

Ibland hittar man saker man inte trodde var möjligt. Som vanligt bevisar nya fynd att gamla kunskaper stämmer.
Idag såg jag en fruktansvärt rosa kyrka. Jag förstår inte hur jag med mina kyrktornspejande ögon lyckats missa denna längs en väg jag rest på många gänger, men hur som helst såg jag den nu. Rosa är en fin färg, och kyrkor är mycket vacka, men tillsammans gör de sig inte riktig. Det är lite som Rachels tårta i "vänner" sylt är gott, och kött är gott, men inte så bra tillsammans i en tårta.
Här finns en bild på Slaka kyrka.
När jag letade efter denna på internet, hittade jag flera rosa kyrkor, men de har inte samma chockrosa nyans som Slakas. Så i en viss nyans är rosa hyfsat även på kyrkor. Dock undrar jag hur man tänkt i Slaka.

Inga kommentarer: