tisdag 12 februari 2008

Måste plugga

I tider då roliga saker blir måsten är det lätt att hitta på andra saker att göra. Så är det utan tvekan nu.
Varför är det så svårt att plugga? Det är just nu riktigt viktigt att jag gör allt jag kan, och definitivt att jag pluggar heltid. Egentligen mer, efter som jag har studier för mer än heltid framför mig. Ändå blir det inte ens åtta timmar om dagen. Jag fattar inte varför jag inte tar mig i kragen och får något gjort när det är så viktigt. Det konstigaste av allt är att hälften av det jag måste göra, faktiskt är kul, men inte blir av bara för att det är 'måsten'. Så irriterande. Varför skriver jag här? Jag ska ju plugga. Fast det är ju lunchtid nu, och så måste jag göra mig färdig för skolan, skicka arbetsansökningar, hitta på fler undanflykter, städa, diska, vattna blommorna... och vad var det mer... hmmm något som hade med den där stora bokhögen framför mig att göra.

1 kommentar:

Tigerflickan sa...

Man tycker alltid att man har viktigare saker å göra än å plugga! Har aldrig det så välstädat nu som jag hade då! =)