tisdag 15 januari 2008

Växsjö-vistelsen över

Jag brukar försöka undvika att skriva inlägg om ingenting, men nu gör jag det, bara för att det var en månad sedan jag skrev sist.
Jag har varit hemma hos mamma och hennes modem över julen. Nu är jag tillbaka i min lägenhet med bredband. Under min borta/hemma-vistelse har jag stött på flera tankar jag vill blogga om, men det är för omständigt med seg uppkoppling.
Idag stod det på smålandspostens förstasida att SAS hade billiga flyg "från Växsjö till Nice". Jag undrar bara... Är det Sveriges största flybolag (antar jag), eller Sveriges största flygbolags reklammakare som inte kan stava till flygresans avreseort? Och varför reagerar inte Växjös största tidning på det?
Jag ska inte påstå att jag är så hemskt duktig på stavning själv, men jag är tillräckligt lokalpatriotisk för att irritera mig på den felstavningen. Javisst är jag medveten om att det är en svår stavning, men ett flygbolag borde väl stava rätt på orter?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Ja,det är illa när de inte kan stava till Växjö! Så svårt är det juh ändå inte! =)