torsdag 13 december 2007

Hur är det?

Ibland är enkla saker så svåra att ta itu med. Även om det inte är något speciellt kan de får konsekvenser man inte orkar med.
Idag var jag på en föreläsning. På samma föreläsning var en kille jag borde sagt mer än "hej" till.
Sådana personer som man borde säga mer än hej till, men inte behöver prata sönder sig med brukar det fungera alldeles utmärkt att säga "hur är det?" till. Nu är det bara så att en hur-är-det-fråga brukar komma tillbaka som en boomerang.
Om det är något jag har riktigt svårt med just nu är det att svara på frågan "hur är det?". Inte direkt för att jag inte vet hur det är. Utan snarare för att jag inte kan svara "bra" utan att ljuga, och inte heller "dåligt" då man genast måste svara på följdfrågor. Och följdfrågorna är ännu svårare att hantera.

Inga kommentarer: