tisdag 11 december 2007

"Jul"-"lov"

Dagens tenta är över och det som hette jullov förr i tiden, börjar nu med mer jobb än någonsin.
Höstens påfrestningar har resulterat i att jag ligger ofantligt mycket efter. Näst sorgearbete har tentaplugg fått prioriterats. Det är tentor som hänger efter sedan tidigare och jag ville verkligen klara dem. Så nu ligger denna terminens c-uppsats och ytterligare en uppgift kvar för att lämnas in nästa termin som i sig innehåller en B-uppsats. Därför tror jag att jag ska lägga lite krut på studier i jul innan nästa termin börjar. Annars blir det nog ingen kulturvetare av mig till sommaren.
Jul föresten. Det blir nog ingen jul i år. Julen är ju tradition (och mycket, mycket mer, men i stundens sinnestillstånd är det viktigast), och den är inte möjlig att hålla sig till i år.

Inga kommentarer: