onsdag 13 juni 2007

Skåne, glatt överraskande

Venedigbiennalen är i full gång, och jag har ingen aning om vad det innebär för varken konsten eller mig, så jag tänkte hylla den skånska humorn istället.
Lite här och där noterar man en rolig skåning. I olika sammanhang, men praktexemplet har varit Robin i Robins. Idag på jobbet kommer nästa exempel åkande mot mig på rullbandet. Skånemejerier. På sidan av ett filpaket står det filosofi. Okej, det var inte jättekul, men nästan filpacket har texten filantrop och det blev klockrent. Sedan kommer filharmoni, det var inte lika bra det heller, men ändå en smilbandshöjare. Efter avslutat arbetspass letade jag runt bland filen i förhoppning att hitta något annat, men det var bara det, och väldigt kallt i kylrummet. Ganska underhållande ändå. Hade inte passat på yoghurt dock.

Inga kommentarer: