onsdag 24 september 2008

Tvättdag

Idag snackade jag med en granne som inte var så haj på teknik, men som spelade folkmusik trots att hon tidigare bara tyckt om klassisk musik, och hon hänger sina lakan halvt dubbelvikta i torkskåpet.
Det här samtalet fortlöpte i ca två-tre minuter, ägde rum i våran tvättstuga som hon kom in i när jag försökte torka lite saker trots att torktummlaren precis stängt av sig själv och börjat lukta brännt. Hon behövde hjälp att bränna en skiva. Jag tror inte jag var till så stor hjälp, men hon tyckte jag var ung och borde klara av det där. Hon avslutade i alla fall med att "det var trevligt att få fråga"...
Efter att jag asat in så mycket jag kunde i torkskåpen tog jag upp resten till lägenheten och fyllde alla stolsryggar med tvätt. Sedan ringde jag fastighetsskötaren. Han är bra. Han kommer snabbt när det är fel på något, gör jobbet halvdant, men kommer snabbt även nästa gång men ringer och klagar på samma sak. Då gör han det lite bättre.

Inga kommentarer: