onsdag 17 september 2008

Höstträning

Hösten är här! Fantastisk månad! Jag älskar att traska runt i mörket med halsduk och en varm pojkvän att hålla i handen. Första veckan som Göteborgare byggde jag upp en ny vana, att traska hem i mörkret med en varm sambo i handen, på väg från gymmet.
Problemet med att komma igång med träning efter ett mer eller mindre långt uppehåll är att jag, enligt ödets ironi, alltid blir förkyld, precis när det börjar rulla på. Så även nu. Dessutom blev min sambo förkyld, ungefär en inkubationstid efter mig. Konstigt. men nästa vecka är det dags igen. Då räknar jag med att vi är friska.
Det är skönt att jag har en så envis man, läskigt att han lurar med mig på gym, att jag till och med köpte ett par inneskor igår, att han har sådan makt över min fysiksa hälsa. Men jag är bara tacksam, för det är så skönt när det gör ont i hela kroppen.

Min nya träningsinspiration.

Inga kommentarer: