torsdag 6 november 2008

World tour of Skåne

Istället för att plugga finns så mycket annat man kan göra. Här om dagen tittade vi lite på Johan Glantz-world tour of skåne. En grej slog allt, med tanke på att jag sällan skrattar högt, framförallt framför tvn, och jag nu låg dubbelvikt och tjöt.
Det var nämligen ett inslag där Johan hade lyckats inkludera allt jag sysslar med just nu. Till att börja med perception, hur man ser på saker och hur man sätter namn på dem, detta handlar min uppsats om. Att han sedan tog urmänniskor som exempel på att inte kunna sätt ord på olika föremål, historia, som min utbildning och det min framtid kommer att handla om. Slutligen placerade han dem i en butik, som jag ju jobbar i. Egentligen var den riktigt dålig, och det roligaste var att han också kom till denna insikten.

Klockan är halv åtta och jag måste plugga lite innan jobbet.

Inga kommentarer: