tisdag 8 april 2008

Bottenskrap och medelsvenssons

När man är nere på botten och man vill fortsätta någonstans måste det vända, för längre ner kan man inte gå, då är det bara uppåt som gäller. Tror ni man kan komma ända till toppen?
Jag har visserligen kunnat föreställa mig många fler händelser som kunnat göra tillvaron värre, jag har fortfarande kvar några att förlora och det hade mycket väl kunnat gå ännu sämre med skolan. Nu tycker jag dock att det som hänt ändå med gott samvete kan klassificeras som "botten". Så nu är jag på väg upp igen. Nu hoppas jag bara att jag inte glömt något där nere så jag måste tillbaka och hämta det. Och så undrar jag, om man kommer till "toppen" är det samma sak som gäller då? Att man måste vända? I så fall förstår jag mycket väl vad som menas med den gyllene medelvägen.

Inga kommentarer: