onsdag 7 november 2007

Livet på freja

Man tror att vissa saker bara händer på tv, i såpor och på film. Andra saker händer bara i modernistiska romaner och drama.
Det känns som jag kastats in i Camus främlingen, Jag väntar bara på hur jag ska reagera när det händer. Kommer jag vara lika likgiltig som Mersault? Surrealistiska liv.
För fösta gången förstår jag Beckets i väntan på Godot. För jag väntar på Godot, jag har verkligen igen aning om vad det är, men jag hoppas att han kommer snart, för jag är så trött på att vänta. Absurda liv.
För att inte tala om Rederiet. Man trodde att folk var så insörade de kan bli och då ringer telefonen. Allt förvärras, förvirras, försvåras och förstörs.
Jag trodde att allt detta var påhittat. Att det var så absurt och surrealistiskt att det inte kunde exitera på riktigt. När min självbiografi kommer ut (nej jag håller inte på att skriva någon...än) kommer den ge underlag till en riktig långkörare.

Inga kommentarer: