tisdag 10 juni 2008

Grekiska bröllop i London

På vissa plan är jag så typiskt tjejig som man kan bli. Det tydligaste är nog mina filmvanor. Romantiska komedier kan jag se hur många gånger som helst (nästan). Ikväll går "Mitt stora feta grekiska bröllop" på tv.
Ikväll sitter jag dock inte bänkad framför filmen, men den är på. Jag flyttpackar lite samtidigt. Första gången jag såg just denna filmen var på bio i London, med Mamma. Vi var ute och gick en kväll och hade inget för oss, så vi gick på bio, och av en slump blev det den filen. Någon dag senare såg vi på Mamma Mia, som ju också handlar om ett grekiskt bröllop, och vi åt på en grekisk restaurang, där jag särskillt minns servitörens mystiskt granskande blick och förvånade uppsyn när jag beställde cola och Mamma vin.

Inga kommentarer: