torsdag 12 april 2007

ÖSKG´s konstrunda

På påsken är det tradition att åka till min systers hus på Österlen å kolla lite konst med Pappa när östra skånes konstnärsgilles medlemmar har öppet hus i sina ateljér och hem. I år blv det en tur med Pojken.
Tyvärr hann vi inte med så mycket, givetvis kom vi iväg sent och så hade jag ju lite att uträtta där också(mer om det när jag vet hur det gick...) så det fanns inte så mycket tid till att strö-titta på konsten. Men en snabbrunda i Baskemölla hann vi med, tyvärr inte tjörnedalagården, som är centrum för hela grejen. Vi föll båda för Anna Törnquist vackra båtakvareller och en tur till fotografen PeO Eriksson blev det, främst för att det då blev en mix av både bilar och foto, vilket jag trodde skulle vara uppskattat av mitt sällskap.

Inga kommentarer: